2012. május 27., vasárnap

Raktárkészlet felszámolása 2.rész - fonalak

Horgolt kosár készült vastag fonalból. Még ezer éve vettem a neten, nagyon tetszett a színe, és a vastagsága, gondoltam egy mellény készül belőle. A fonal papírja nem volt meg, így amikor megérkezett csalódottan láttam hogy nem puha a fonal, hanem zsínorszerű, merev. Valószínűleg makramé fonal.Így egyértelmű volt, hogy kosár lesz belőle, mert jó a tartása.
  
 
 5-ös horgolótű kellett hozzá.
Elkészítése:
az aljához egy kört horgolunk: fonalból hurkot készítünk, amibe 6 rövidpálca kerül, köv. sor minden szemet duplázunk: 12 rpálca. Innentől minden sorban növeljük a dupla szemek közötti szimpla szemeket: először egy db két dupla között majd kettő és így tovább. Az enyém alapja 11 szimplaszemig ment el két duplaközött. 
 Ha megvan a megfelelő méretű alja a kosárnak, akkor csak rövidpálcákkal haladunk tovább minden soron. Én nem körbe-körbe haladtam, hanem minden kört szépen befejeztem, és újra indultam:
 
Ha elértük a megfelelő magasságot, a fület nagyon egyszerű kialakítani: én 12 láncszemet készítettem, és a soron 10 szemet kihagyva a 11-ben folytattam a sort. Erre még kétkör rövidpálca került. Az utolsó soron még annyit variáltam, hogy a két fül közötti 30 láncszemen belül 10-10 láncszemnél kétszer egybehorgoltam két szemet, hogy szép legyen a teteje, a széle ne álljon kifelé.
No: másfél gombóc fonallal kevesebb, és egy új "bútordarabbal" több... :-)

Nincsenek megjegyzések: