2015. július 30., csütörtök

Selejtezés / Elengedés – Volume 2.


Nálam nem csak ruhákat kell selejtezni, hanem a kézműves alapanyagaimat is. Jelenleg ezek több helyet foglalnak, mint a hordható ruháim. Komolyan.
Itt is szembe kellett néznem a ténnyel, hogy olyan mennyiségű készletem van, amit ha mind fel akarok dolgozni, akkor főállásban kellene csinálnom, és legalább 3 évig. Ez sem egyfelvonásos történet lesz, de már elegem van a dobozokból, a dobozokban tárolt "majd" tervekből. Élni kell. Most.

A könnyebbik végén kezdtem a rendrakást, van 3 horgolt pulóverem, a feketét pontosan 20 éve!!!!!!!!!!!!!!! készítettem. Ezen a pulóveren tanultam meg a horgolást mintával. Hordtam párszor suliba, azóta a szekrényben áll. 20 éve!!!! Nos, mi is az értelme, hogy még 20 évig ott álljon? Semmi. Digitalizáltam. Lefényképeztem, emléknek ennyi is elég. A pulóver hordhatatlan, meleg, nehéz és nem szép…  De ugye ki nem dobjuk, szóval határidőt szabtam magamnak, hogy esténként ennek a 3 kinőtt és (sosem hordott) pulóver lebontásával foglalkozzak. (mi más egyéb dolgom lenne? :-) ). Már vannak terveim a fonalával, de majd csak a nagy rendrakás/selejtezés után.
A sárga és a zöld pulóvert soha senki nem hordta. Ők is több mint 15 éve állnak a szekrényben, hogy milyen szép… Elég az értelmetlen dolgokból.



  

A sárga pulóvert sikerült lebontanom, bár jó része ment a kukába, mert nem tudtam visszafejteni, csak 2 dvd-re való maradt:




Ezt a kék pulóvert is visszabontottam. Közel 10 éve áll így félbehagyottan. Azóta már több méretet is híztam, most gyerekpulóvernek tűnik, másrészt előröl kellene kezdenem a kötés tanulását, azóta se volt a kezembe, azt se tudom a minta honnan volt, csak folyamatosan rakosgattam hogy „majd befejezem” . Lehetetlen és értelmetlen. 2 perc alatt lefejtettem. Igen most alapanyag lett, amiből bármi készülhet. De már nem nyomaszt félbehagyott projektként.

A szekrényből száműzött pólóanyagú ruhákat sem tudtam természetesen kidobni. Mivel rengeteg mintám el van mentve pólóhorgolásból, és egy kis szőnyeget pár éve már készítettem. Szóval felszabdalásra kerültek pár óra alatt. Szekrényben már nincsenek hordhatatlan ruhaként, viszont alapanyagok lettek, melyek sajnos ugyanúgy helyet foglalnak: Még gondolkodom mi legyen belőlük, szőnyeget szerettem volna ismét, nagyon szeretem a régit is, jó érzés mezítláb a puha szőnyegre lépni, viszont most nagyon sok a fehér szín, lehet hogy ebből szőnyeg nem lenne praktikus. Kosáron gondolkodom, de sem szükségem nincs rá se helyem. Valami ötlet?






1 megjegyzés:

Aranka írta...

Sok mindent készíthetsz belőlük: nyaklánc, koszorú apró darabokban egyenként felkötözgetve, varrhatsz belőle rojtokat ruhára, egyéb kiegészítőkre, ha összefonod szintén sok mindent feldobhatsz vele. Ugye máris beindult a fantáziád!?